We need a place, we need some space

Suka tak?

Sayang Red selalu ye...Terima Red seadanya...thanks u all... :>

Sayang Red selalu ye...Terima Red seadanya...thanks u all

Masa berlalu menjadi kenangan, Masa depan menjadi impian, Masa kini di genggaman tangan. Hargailah.

Masa berlalu menjadi kenangan, Masa depan menjadi impian, Masa kini di genggaman tangan. Hargailah.

Makin Hari Makin Sayang

Smile....... erm...sampai ke telinga senyum nyer...camtulah baru berseri...tambah berseri lagi kalau selalu duk singgah2 kat halaman saye ni...jemputlah ye jenguk2 perkabaran saye tp xde la smpi hidang kuih jemput2...



Tuesday 20 March 2012

tenteramkah hidup tanpa ilmu?

Semalam Red menyusur ke website LPZ. Memang banyak lagi yang Red tak sedar dan tak tahu tentang zakat. Penerangan yang diberikan ringkas dan mudah difahami asasnya. Cuma bagi orang seperti Red yang suka bertanya untuk mendapatkan lebih penjelasan, rasa tak puas sekadar membacanya.

Red cuba bawa satu isu, tentang zakat pendapatan. Red bertanya pada teman pejabat yang mungkin ada pengetahuan tentangnya. Inilah kebaikan berkongsi dan berbincang. Hasil perkongsian maklumat ini, Red faham walau berapa pun pendapatan kita, zakat tetap harus dikeluarkan. Pengiraannya ada ditunjukkan di dalam website LPZ.

Teman Red juga menyarankan, berzakat secara terus pada ahli keluarga adalah lebih baik. Itu juga yang bermain di minda Red selama ni dan yang Red cuba terapkan untuk diri Red. Cumanya Red tidak mengakadkan ia sebagai zakat jadi mungkin ia dianggap sebagai sedekah sahaja.

Banyak lagi yang perlu Red tahu dan faham supaya tak timbul keraguan dalam beribadah. Red perlu luangkan masa untuk ke pejabat zakat. Banya

No comments: