We need a place, we need some space

Suka tak?

Sayang Red selalu ye...Terima Red seadanya...thanks u all... :>

Sayang Red selalu ye...Terima Red seadanya...thanks u all

Masa berlalu menjadi kenangan, Masa depan menjadi impian, Masa kini di genggaman tangan. Hargailah.

Masa berlalu menjadi kenangan, Masa depan menjadi impian, Masa kini di genggaman tangan. Hargailah.

Makin Hari Makin Sayang

Smile....... erm...sampai ke telinga senyum nyer...camtulah baru berseri...tambah berseri lagi kalau selalu duk singgah2 kat halaman saye ni...jemputlah ye jenguk2 perkabaran saye tp xde la smpi hidang kuih jemput2...



Sunday 13 May 2012

Today's advice:Be a 'DO IT NOW' person

Apa khabar semua? Red harap semua sihatlah ye. Pepagi buta nih tetiba je terasa nak buka peti botol nasihat Red yang comel dan kalerful colourful nih....(jangan sebab nak vogue sangat sampai kucar-kacirkan bahasa yang indah plak ye.... :p).  Eh, itu bukan nasihat yang Red dapat dari botol nih....hihihi. Yelah kan sambil nak berkarya pun kenalah jaga tatasusila dan tatabahasa kenyataan kita.
Mulanya Red fikir nak cabut tiga nasihat je, tetapi memandangkan geram dengan lima colour yang semuanya menarik hati hinggakan jemari comel Red nih pun teruja, jadinya lima keping nasihat bakal dititipkan dan dikongsikan lagi. Wah!!! Hebatnya nasihat kali ini....cuma Red harap Red boleh ambil dan mulakan plan tindakan. (itulah, yang pergi ambil lima keping tadi siapa suruh....hah kan kan kan dah kena....). Siapa yang kena? RED jugak.... huhuhuhu...

Okeylah...mari Red kongsikan lima nasihat-nasihat untuk Red tuh...siapa tahu mungkin kalian pun boleh ambil untuk diri sendiri. :
1.Be a 'DO IT NOW' person .....memang sah terkena batang hidung yang kaki bertangguh nih. Alamak kantoi sudaaaa!!! Memang bertangguh nih bukan perkara yang agak positif. Cuma Red perasan tentang diri Red nih, Red boleh menjadi lebih kreatif dan banyak idea apabila berada dalam tekanan. Jadi apa kaitannya pula tekanan dan tidak bertangguh ni. Dah tentu kaitannya ada iaitu melibatkan masa. Ada pekerjaan yang Red suka buat last minute, jadi Red akan berperang dengan masa yang mana akan mewujudkan tekanan. Dah faham sekarang mengapa ada kala Red bertangguh.? Tapi ye kengkawan, dari segi lain Red dah prepare dulu ye, seperti bahan-bahan yang diperlukan. cuma perlaksanaannya sahaja  yang Red tangguhkan.  Agaknya nasihat pertama ni Red boleh abaikan tak? Dah tentu tidak. Sebab memang ada perkara yang sama sekali tidak boleh diterima andainya kita bertangguh.  Jadi apa tunggu lagi, jangan bertangguh untuk perbaiki diri manjadi yang lebih baik dari hari semalam. Ayuh sama-sama muhasabah diri kita.


#makin hari makin sayang#. 

1 comment:

RedRoza said...

kalau de ternampak salah eja tuh maafkanlah Red ye. Red guna gadget yg susah sikit nak control ms typing tuh. Jd bila ada error susah nak betulkan sampai geram Red dibuatnya.