We need a place, we need some space

Suka tak?

Sayang Red selalu ye...Terima Red seadanya...thanks u all... :>

Sayang Red selalu ye...Terima Red seadanya...thanks u all

Masa berlalu menjadi kenangan, Masa depan menjadi impian, Masa kini di genggaman tangan. Hargailah.

Masa berlalu menjadi kenangan, Masa depan menjadi impian, Masa kini di genggaman tangan. Hargailah.

Makin Hari Makin Sayang

Smile....... erm...sampai ke telinga senyum nyer...camtulah baru berseri...tambah berseri lagi kalau selalu duk singgah2 kat halaman saye ni...jemputlah ye jenguk2 perkabaran saye tp xde la smpi hidang kuih jemput2...



Monday 12 December 2011

Gulai Pisang Ikan Masin?????

As Salam semua...salam sejahtera...moga baik-baik belaka ye.

Sekarang nih musim tak menentu, sekejap hujan sekejap panas. Hah makin pening lah pakar-pakar ramalan cuaca tu sekarang. Citer pasal cuaca???? Eh idak le teman. Teman redha je cuaca apa pun. Rahmat anugerah dari Allah kan. Lagipun antara waktu-waktu mustajab berdoa adalah apabila hujan turun.

Nak bagi resepi??? Pun tak...ni lah nak kongsis lagi satu novel yang best juga untuk dimiliki. Ye lah kan kita nih kalau tak kenal penulis tu, main redah je beli tak syok la kan. Sebab kita nak pastikan nilai wang kita berbaloi dengan apa yang kita beli.

Inilah dia novel penulis Szalies. Baca tajuk je dah boleh agak genre nya kan. Tu belum lagi tengok ilustrasi novel nih. Lepas je beli tak menyempat-nyempat nak baca. Dasar kaki novel lah katakan.


Cerita novel nih memang ada masam masin pahit manis...cukuplah perasanya...memang sesuai sangatlah dengan gulai pisang ikan masin tuh. Apa yang penting adalah iktibar dan pengajaran dari kisah yang dipaparkan. Memang ia berlaku di dunia sebenar.

Buat anda semua, malah diri saya sendiri yang masih memiliki sesuatu atau seseorang dalam hidup ini, belajarlah untuk sentiasa menghargainya. Adakala kita terlupa, merekalah yang akan mengingatkan kita.

Last but not least, doa buat sekalian anda semoga dirahmati selalu. Insyaallah. Amin.

Jumpa lagi yaa.... ;>

No comments: