We need a place, we need some space

Suka tak?

Sayang Red selalu ye...Terima Red seadanya...thanks u all... :>

Sayang Red selalu ye...Terima Red seadanya...thanks u all

Masa berlalu menjadi kenangan, Masa depan menjadi impian, Masa kini di genggaman tangan. Hargailah.

Masa berlalu menjadi kenangan, Masa depan menjadi impian, Masa kini di genggaman tangan. Hargailah.

Makin Hari Makin Sayang

Smile....... erm...sampai ke telinga senyum nyer...camtulah baru berseri...tambah berseri lagi kalau selalu duk singgah2 kat halaman saye ni...jemputlah ye jenguk2 perkabaran saye tp xde la smpi hidang kuih jemput2...



Tuesday 15 February 2011

Warkah buat kekasih

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Alhamdulillah, di dalam kehidupan yang singkat ini adinda masih berpeluang untuk mencoretkan selembar kata-kata buat tatapan kekanda yang dikasihi.

Kekanda yang dikasihi, demi Allah adinda mengasihi kekanda setulus hati. Moga dipihak kekanda begitu jua hendaknya.

Kekanda yang dikasihi, doa supaya hubungan kita sentiasa di dalam rahmat-Nya akan terus meniti di bibir adinda setiap saat. Kita insan yang bersifat pelupa selalu lalai dan leka. Allah Maha Pengampun dan Maha Pengasih dan kepadaNya kita berserah.

Kekanda yang dikasihi, sehingga kini adinda menanti dan terus menanti apakah kesudahan perhubungan yang kita bina. Adakah sudah cukup persediaan kita? Bagaimanakah hasilnya usaha yang bakal kita tuai? Apakah matlamat hubungan kita?

Kekanda yang dikasihi, adinda seorang wanita bersyukur dengan perasaan kasih dan sayang yang dikongsi bersama. Namun adinda mengerti bahawa kita hanya merancang dan Allah jua yang menentukan. Apa yang diusahakan mungkin belum setara dengan kehendakNya justeru niat ingin hidup bersama masih di dalam perhatianNya.

Kekanda yang dikasihi, adinda mohon andai ada kekurangan dan kelemahan dipihak adinda kekanda dapat menerima seadanya dengan redha. Ketahuilah kita berpasangan kerana kita perlu saling melengkapi.

Kekanda yang dikasihi, andai ditakdirkan jodoh kita bersama adinda mohon jangan disia-siakan diri adinda. Adinda mohon keredhaan mu sebagai suami buatku suri dan teman hidupmu di dunia dan akhirat.

Kekanda yang dikasihi, hubungan kita dicipta dan dibina di atas kehendak Allah. Bagaimana hubungan kita dilalui dan diteruskan adalah pilihan kita. Namun akhirannya Allah jua yang Maha Mengetahui. Asal kita yakin kita sudah berusaha sedaya upaya, hanya doa dan tawakal sebagai penawar agar kita redha dengan tetapanNya.

Kekanda yang dikasihi, adinda sentiasa berharap agar peluang yang kita miliki sekarang kita hargai sewajarnya. Setiap kekurangan pasti boleh diperbetulkan dengan kelebihan yang kita ada. Begitu juga sebaliknya, kelebihan yang kita miliki semoga dapat diatur dan dimanfaatkan untuk menjadikan hubungan kita lebih bermakna.

Kekanda yang dikasihi, tiba saatnya adinda mengakhiri coretan kali ini. Adinda yakin adinda mengasihi kekanda sepenuh hati. Namun adinda pasrah dan redha andai cinta belum dimiliki.

Sembah salam buat kekanda yang dikasihi. Semoga bertemu kembali di lain lembaran.

Wassalam...

No comments: