We need a place, we need some space

Suka tak?

Sayang Red selalu ye...Terima Red seadanya...thanks u all... :>

Sayang Red selalu ye...Terima Red seadanya...thanks u all

Masa berlalu menjadi kenangan, Masa depan menjadi impian, Masa kini di genggaman tangan. Hargailah.

Masa berlalu menjadi kenangan, Masa depan menjadi impian, Masa kini di genggaman tangan. Hargailah.

Makin Hari Makin Sayang

Smile....... erm...sampai ke telinga senyum nyer...camtulah baru berseri...tambah berseri lagi kalau selalu duk singgah2 kat halaman saye ni...jemputlah ye jenguk2 perkabaran saye tp xde la smpi hidang kuih jemput2...



Monday 28 February 2011

Aduhai...silap pulak

Assalamualaikum wbt...dan salam sejahtera... ;>

Hari ni terpanggil plak nak share satu kisah lucu yang dikongsi dari seorang teman. Bila terpandang teksi sahaja aku akan tergelak kecil. Malah ketika sedang menaiki mana2 public transport pun aku akan tersenyum sendiri. Mungkin kisah ini tidak berapa lucu bagi sesetengah orang.

Kisahnya, aku mempunyai seorang teman yang membawa teksi secara sambilan. Selepas habis waktu kerja dia akan menyambung tugas mencari rezeki dengan mengambil penumpang menggunakan teksi yang di sewanya. Sudah menjadi kebiasaan baginya datang dan pergi bekerja dengan memandu teksi supaya boleh mengambil penumpang di dalam perjalanan. Boleh lah dikatakan dia dan teksi tidak boleh dipisahkan.

Suatu hari, tugas di pejabat memerlukan dia berjumpa pelanggan syarikat. Maka dengan itu dia meninggalkan teksinya di rumah dan membawa kereta lain sebagai menjaga pandangan pihak luar memandangkan dia mewakili syarikat untuk berurusan dengan pelanggan tersebut.

Nak jadi cerita, waktu kerja sudah tamat dan dia pulang seperti biasa. Sampai di satu kawasan yang agak sibuk berdekatan dengan sebuah hentian bas seorang perempuan telah mengangkat tangan. Sebaik melihat reaksi perempuan itu temanku ini lantas menghalakan keretanya ke arah itu. Segera dia bertanya nak ke mana tetapi perempuan itu terpinga-pinga lalu menggelengkan kepala.

Melihatkan reaksi perempuan itu, temanku segera meninggalkan kawasan itu sambil melihat ke cermin pandang belakang. Dari cermin kelihatan perempuan tadi menaiki sebuah teksi yang berada di belakang keretanya sebelum itu. Setelah beberapa ketika berfikir kejadian tadi barulah teman ku menyedari yang dia tidak membawa teksi pada masa itu. ;> ..... kih3x....

No comments: