We need a place, we need some space

Suka tak?

Sayang Red selalu ye...Terima Red seadanya...thanks u all... :>

Sayang Red selalu ye...Terima Red seadanya...thanks u all

Masa berlalu menjadi kenangan, Masa depan menjadi impian, Masa kini di genggaman tangan. Hargailah.

Masa berlalu menjadi kenangan, Masa depan menjadi impian, Masa kini di genggaman tangan. Hargailah.

Makin Hari Makin Sayang

Smile....... erm...sampai ke telinga senyum nyer...camtulah baru berseri...tambah berseri lagi kalau selalu duk singgah2 kat halaman saye ni...jemputlah ye jenguk2 perkabaran saye tp xde la smpi hidang kuih jemput2...



Saturday 26 February 2011

Bakau bertunas-at my workplace

Assalamualaikum....dan salam sejahtera ;>

Pernah dengar tentang pokok bakau atau mgkn sesetengah tempat menggelarnya pokok api-api. Pernah melihatnya dari dekat??? Atau pernahkah anda menanamnya di rumah atau tempat kerja anda seperti anda menanam pohon-pohon hiasan yang lain???


(Ini gambar yang kuambil hari ini, 26.02.11)

Inilah benih bakau yang kuambil bawa pulang sewaktu mengikuti 'Team Building' di Sepang anjuran dept opis ku...yang tinggi menjulang itu. Kami pergi pada September 2010. Aku sengaja meletakkannya di dalam pasu di tepi monitor sekadar hiasan dan untuk berkongsi dengan teman2 seopis yang tidak berkesempatan mengenali benih bakau. Tidak pernah terfikir oleh ku apatah lagi teman2 yang benih ini akan mulai tumbuh segar dan mengeluarkan pucuk.

Tiada baja yang kutaburkan sekadar siraman air yang lebih kerap kerana 'money plant' yang kutanam sebelum kehadiran benih bakau ini juga memerlukan air yang banyak. Namun nampaknya mereka serasi tumbuh di dalam pasu yang sama.

Adakah benih bakau ini akan semakin membesar? Tidak dapat kujangkakan. Aku belum mempunyai perancangan untuk benih bakau ini. Apa kata anda???


(ini juga gambar yang baru kuambil pada hari ini, 26.02.11)
(ini adalah pucuk yang tumbuh beberapa bulan lepas)

No comments: